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  • Title: [Elimination disorders - ICD-11 classification and definitions].
    Author: von Gontard A.
    Journal: Z Kinder Jugendpsychiatr Psychother; 2021 Nov; 49(6):421-428. PubMed ID: 32955412.
    Abstract:
    Elimination disorders - ICD-11 classification and definitions Abstract. Elimination disorders are common in children and are can be divided into three main groups: nocturnal enuresis, daytime urinary incontinence, and encopresis or fecal incontinence. There are also many subgroups that can be diagnosed exactly. This review critically presents the definitions and the classification suggestions of the ICD-11. It compares the definitions of enuresis according to ICD-11 with those of nocturnal enuresis and daytime urinary incontinence of the ICCS. It also contrasts encopresis according to ICD-11 with functional constipation and nonretentive fecal incontinence by the Rome-IV criteria. It becomes apparent that the ICD-11 does not reflect current research findings; that it does not render specific diagnoses, which are prerequisites for effective treatment; and that it is not exact enough for research. In conclusion, the ICCS and Rome-IV definitions are the preferred classification systems in clinical practice and research. Zusammenfassung. Ausscheidungsstörungen sind häufige Störungen des Kindesalters. Es können drei übergeordnete Gruppen unterschieden werden: die Enuresis nocturna, das Einnässen tagsüber und die Enkopresis oder Stuhlinkontinenz. Inzwischen sind viele Subgruppen identifiziert, die sich exakt diagnostizieren lassen. Das Ziel dieser Übersicht ist es, die Klassifikationsvorschläge der ICD-11 kritisch darzustellen. Die Definitionen der Enuresis nach ICD-11 werden mit den Störungsbildern der Enuresis nocturna und der funktionellen Harninkontinenz tags nach ICCS verglichen. Die Enkopresis nach ICD-11 wird den Rome-IV-Definitionen der funktionellen Obstipation und der nicht-retentiven Stuhlinkontinenz gegenübergestellt. Es wird dabei deutlich, dass die ICD-11 nicht dem aktuellen Forschungsstand entspricht, dass sie für die klinische Praxis keine therapieleitenden Diagnosen liefert und dass sie für die Forschung nicht genau genug ist. Deshalb sind die Klassifikationssysteme der ICCS und der Rome-IV in Klinik und Forschung vorzuziehen.
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