These tools will no longer be maintained as of December 31, 2024. Archived website can be found here. PubMed4Hh GitHub repository can be found here. Contact NLM Customer Service if you have questions.
Pubmed for Handhelds
PUBMED FOR HANDHELDS
Search MEDLINE/PubMed
Title: [Abdominal wall hernias part 2 : Operative treatment techniques]. Author: Köckerling F, Reinpold W, Schug-Pass C. Journal: Chirurg; 2021 Aug; 92(8):755-768. PubMed ID: 33792765. Abstract: In accordance with the guidelines suture procedures, a preperitoneal mesh technique, the laparoscopic intraperitoneal onlay mesh (IPOM) or the new minimally invasive techniques, i.e. the endoscopic mini/less open sublay (E/MILOS) technique, enhanced-view totally extraperitoneal (eTEP) repair and totally endoscopic sublay (TES) repair should be used for primary abdominal wall hernias (umbilical hernia, epigastric hernia) depending on the defect size and patient characteristics (obesity, rectus abdominis muscle diastasis). For incisional hernias the sublay operation and laparoscopic IPOM continue to be the techniques most commonly used, whereby laparoscopic IPOM is being increasingly replaced by the open sublay operation and the new techniques (E/MILOS, eTEP and TES). For defects greater than 10 cm posterior component separation with transversus abdominis muscle release is becoming increasingly more established. There are also abdominal wall hernias (recurrences, lateral and combined lateral and medial defects) necessitating an open IPOM or an onlay technique. Entsprechend den Guidelines sollen bei primären Bauchwandhernien (Nabelhernie, epigastrische Hernie) in Abhängigkeit von der Defektgröße und den Patienteneigenschaften (Adipositas, Rektusdiastase) Nahtverfahren, eine präperitoneale Netztechnik, das laparoskopische intraperitoneale Onlay-Mesh (IPOM) oder die neuen minimalinvasiven Techniken ([„endoscopic] mini/less open sublay“ [E/MILOS], „extended totally extraperitoneal“ [eTEP], „totally endoscopic sublay“ [TES]) zum Einsatz kommen. Bei den Narbenhernien werden nach wie vor die Sublay-Operation und das laparoskopische IPOM am häufigsten durchgeführt, wobei das laparoskopische IPOM zunehmend durch die offene Sublay-Operation und die neuen Techniken (E/MILOS, eTEP, TES) ersetzt wird. Bei Defekten größer als 10 cm hat sich zunehmend die posteriore Komponentenseparation als Transversus-abdominis-Release etabliert. Es gibt aber auch Bauchwandhernien (Rezidive, laterale und kombiniert laterale und mediale Defekte), die den Einsatz eines offenen IPOM oder eine Onlay-Technik erfordern.[Abstract] [Full Text] [Related] [New Search]