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  • Title: [Sectio Caesarea under Gitelman Syndrome].
    Author: Rombach S, Benner A, Schick MA.
    Journal: Anasthesiol Intensivmed Notfallmed Schmerzther; 2021 Apr; 56(4):289-295. PubMed ID: 33890260.
    Abstract:
    Gitelman syndrome is a rare inherited renal tubulopathy characterized by hypokalemia, hypomagnesemia and metabolic alcalosis. It is caused by a mutation in the SLC12A3 gene leading to a dysfunction of the thiazide-sensitive sodium chloride cotransporter and the magnesium transporters in the distal convoluted tubules. Only few reports of pregnant woman with Gitelman syndrome exist. Due to many unsolved questions about the impact on pregnancy and the maternal and fetal outcome, the obstetric and anesthesiological management remains a challenge. We discuss the case of a primary cesarean delivery in a 22-year-old woman with a new diagnosed Gitelman syndrome focusing on the anesthesiological approach. Das Gitelman-Syndrom ist ein seltenes hereditäres Salzverlustsyndrom, das den Anästhesiologen vor eine Herausforderung stellt – insbesondere dann, wenn die Symptomatik durch eine Schwangerschaft zusätzlich verstärkt wird. Dieser Beitrag zeigt anhand eines Fallbeispiels die Besonderheiten im geburtshilflichen Kontext und das anästhesiologische Vorgehen bei einer Sectio caesarea unter Gitelman-Syndrom.
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