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Title: Safety and efficacy of telitacicept in refractory systemic lupus erythematosus patients who failed treatment with belimumab : A case series. Author: Fan Q, Yang H, Liu Y. Journal: Z Rheumatol; 2024 Jun; 83(5):387-392. PubMed ID: 38157053. Abstract: OBJECTIVE: This study aimed to determine the effect and safety of telitacicept, an antagonist of BLyS/APRIL-mediated B cell activation, in patients with systemic lupus erythematosus (SLE) who failed treatment with belimumab and in whom telitacicept was administered combined with conventional therapy. A review of published reports on telitacicept for SLE was also performed. METHODS: A retrospective review was performed of the records of patients seen in the Department of Rheumatology at the Wuhan Hospital of Chinese and Western Medicine, Wuhan, China, with refractory SLE who had failed treatment with belimumab. The terms "systemic lupus erythematosus" and "telitacicept" were used to identify patients reported in the English medical literature. RESULTS: Identified were 14 refractory SLE patients, 3 males (21%) and 11 females (79%). The median age was 32.9 years. The median disease duration was 8.9 years. Patients in this cohort received telitacicept for an average of 34.1 weeks (17-62 weeks) and the total SLE responder index 4 (SRI-4) response rate was 78.9% (n = 11). The mean SLE Disease Activity Index (SLEDAI) score declined from 8.6 at baseline (95% confidence interval [CI] 7.87-9.28) to 4.29 at the endpoint (95% CI 3.4-5.16). All cases (100%) had hypocomplementemia at baseline, and 7 cases (50%) reported normal C3 and C4 levels at the follow-up endpoint. At the observation endpoint, the 24‑h urinary protein value of the 13 cases with proteinuria (baseline 24‑h urinary protein > 0.5 g/d) displayed a reduction, and 3 values turned negative. Although some patients had low serum total immunoglobulin (Ig) levels, subnormal IgG levels, and absolute counts of peripheral blood lymphocytes after treatment, no serious infection was reported. One case was refractory lupus hepatitis confirmed by liver pathology, and upon change to change to telitacicept treatment, liver function returned to normal. CONCLUSION: This is the first case series in SLE patients who accepted telitacicept treatment after failed treatment with belimumab. Our case series and review of the literature show that telitacicept combined with the original standard treatment may significantly improve disease activity while reducing prednisone use. No major safety issues were seen in this group of patients. Telitacicept may be a promising drug for the treatment of refractory lupus hepatitis. ZUSAMMENFASSUNG: ZIEL: Ziel der Studie war es, die Wirksamkeit und Sicherheit von Telitacicept, einem Antagonisten der BLyS/APRIL-vermittelten B‑Zell-Aktivierung, bei Patienten mit systemischem Lupus erythematosus (SLE) zu untersuchen, bei denen eine Therapie mit Belimumab versagt hatte und die Telitacicept in Kombination mit konventioneller Therapie erhalten hatten. Außerdem wurde eine Übersicht der Publikationen zu Telitacicept bei SLE erstellt. METHODEN: Es wurde eine retrospektive Übersicht über die Daten der Patienten mit refraktärem SLE und Therapieversagen von Belimumab aus der Abteilung für Rheumatologie des Wuhan-Hospitals für chinesische und westliche Medizin, Wuhan, China, gegeben. Die Begriffe „systemischer Lupus erythematosus“ und „Telitacicept“ wurden verwendet, um Patienten zu finden, über die in der englischsprachigen medizinischen Literatur berichtet wurde. ERGEBNISSE: Dabei wurden 14 Patienten mit refraktärem SLE identifiziert, 3 Männer (21 %) und 11 Frauen (79 %). Das Durchschnittsalter betrug 32,9 Jahre. Die mediane Krankheitsdauer lag bei 8,9 Jahren. Die Patienten in dieser Kohorte erhielten Telitacicept für durchschnittlich 34,1 Wochen (17–62 Wochen), und die Gesamt-Responserate im SLE Responder Index 4 (SRI-4) betrug 78,9 % (n = 11). Der durchschnittliche Wert für den Systemic Lupus Erythematosus Disease Activity Index (SLEDAI) nahm von 8,6 zu Beginn (95 %-Konfidenzintervall [CI] 7,87–9,28) auf 4,3 am Ende der Studie ab (95 %-KI: 3,4–5,16). Bei sämtlichen Fällen (100 %) bestand eine Hypokomplementämie zu Beginn, und in 7 Fällen (50 %) wurden normale C3- und C4-Werte zum Ende des Follow-up angegeben. Zum Ende der Beobachtungsphase zeigte sich beim Proteingehalt im 24-h-Urin der 13 Fälle mit Proteinurie (Ausgangswert für Protein im 24-h-Urin > 0,5 g/Tag) eine Verminderung, und 3 Werte davon waren jetzt negativ. Obwohl einige Patienten niedrige Gesamtwerte für Immunglobulin (Ig) im Serum, subnormale IgG-Werte und absolute Lymphozytenzahlen im peripheren Blut nach Therapie aufwiesen, wurden keine ernstlichen Infektionen angegeben. In einem Fall bestand eine refraktäre Lupushepatitis, die durch die Leberpathologie bestätigt war, und beim Wechsel zur Telitaciceptbehandlung normalisierte sich die Leberfunktion wieder. SCHLUSSFOLGERUNG: Es handelt sich hier um die erste Fallserie von SLE-Patienten, die eine Telitaciceptbehandlung nach Therapieversagen mit Belimumab akzeptierten. Die vorliegende Fallserie und Literaturübersicht zeigen, dass Telitacicept in Kombination mit der ursprünglichen Standardtherapie zu einer signifikanten Verbesserung hinsichtlich der Krankheitsaktivität bei Reduzierung des Einsatzes von Prednison führen kann. Es wurden keine wesentlichen Sicherheitsprobleme in dieser Patientengruppe beobachtet. Telitacicept ist möglicherweise ein vielversprechendes Medikament für die Behandlung der refraktären Lupushepatitis.[Abstract] [Full Text] [Related] [New Search]