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Title: [Phosphodiesterase 4 inhibitors in dermatology : Role in the treatment of skin diseases]. Author: Schmidt MF, Albuscheit N, Yazdi AS. Journal: Dermatologie (Heidelb); 2024 Oct; 75(10):791-797. PubMed ID: 39212723. Abstract: BACKGROUND: Chronic inflammatory skin diseases are of great social and medical importance and require effective drug therapy. Phosphodiesterase 4 (PDE4) inhibitors represent a possible therapeutic option by regulating inflammatory processes. PDEs cause the release of proinflammatory cytokines by interfering with signaling pathways. The PDE4 inhibitors apremilast (treatment of psoriasis and Behçet's disease), roflumilast (treatment of chronic obstructive pulmonary disease), and crisaborole (treatment of atopic dermatitis) are currently approved in Europe. PSORIASIS: Apremilast is used for second-line treatment of plaque psoriasis and psoriatic arthritis and has a favorable side effect profile. Topical PDE4 inhibitors are currently being researched and have not yet been approved by the European Medicines Agency (EMA). ATOPIC DERMATITIS: The topical PDE4 inhibitor crisaborole was approved by the EMA in 2020 as a topical treatment alternative to glucocorticoids and calcineurin inhibitors. Although the substance has shown good tolerability in studies and also alleviates the accompanying itching, it did not find its way onto the German market. BEHçET'S DISEASE: Apremilast is approved for the treatment of Behçet's disease in adults with refractory, severe oral ulcers. OUTLOOK: Case studies have also demonstrated the efficacy of systemic PDE4 inhibition in other skin diseases (including blistering autoimmune dermatoses, lichen planus, and acantholytic genodermatoses). The substances are also being researched and used to treat extracutaneous inflammatory diseases. ZUSAMMENFASSUNG: HINTERGRUND: Chronisch inflammatorische Hauterkrankungen haben einen hohen gesellschaftlichen und medizinischen Stellenwert und bedürfen einer wirksamen medikamentösen Therapie. Phosphodiesterase-4(PDE4)-Hemmer stellen durch die Regulation von Entzündungsprozessen eine mögliche Therapieoption dar. PDE verursachen durch Eingriff in Signalwege die Freisetzung proinflammatorischer Zytokine. Derzeit sind die PDE4-Hemmer Apremilast (Therapie der Psoriasis und des Morbus Behçet), Roflumilast (Therapie der chronisch obstruktiven Lungenerkrankung) und Crisaborol (Therapie der atopischen Dermatitis) in Europa zugelassen. PSORIASIS: Apremilast wird zur Zweitlinientherapie bei Plaquepsoriasis und Psoriasisarthritis eingesetzt und zeigt ein günstiges Nebenwirkungsprofil auf. Topische PDE4-Hemmer werden derzeit erforscht und sind durch die europäische Arzneimittelbehörde (Europäische Arzneimittel-Agentur [EMA]) bisher nicht zugelassen. ATOPISCHE DERMATITIS: Als topische Therapiealternative zu Glukokortikoiden und Calcineurininhibitoren wurde der topische PDE4-Hemmer Crisaborol 2020 durch die EMA zugelassen. Obwohl die Substanz in Studien eine gute Verträglichkeit zeigt und auch den begleitenden Juckreiz lindert, fand die Substanz nicht den Zugang zum deutschen Markt. MORBUS BEHçET: Apremilast ist zur Behandlung des Morbus Behçet bei Erwachsenen mit therapieresistenten, schweren oralen Ulzerationen zugelassen. AUSBLICK: In Fallstudien konnte die Wirksamkeit der systemischen PDE4-Inhibition auch bei anderen Hauterkrankungen demonstriert werden (unter anderem bei blasenbildenden Autoimmundermatosen, Lichen planus und akantholytischen Genodermatosen). Die Substanzen werden weiterhin auch zur Therapie extrakutaner inflammatorischer Erkrankungen erforscht und eingesetzt.[Abstract] [Full Text] [Related] [New Search]